הזדמנות לאמנות מאת יעל צור

 

ב- 22 בספטמבר תתקיים בלוס אנג’לס השקה חגיגית של תערוכת ענק  Abstruse of Perfection, תערוכת שתכלול את מיטב יצירותיו של האמן המוערך אבי בינור, וכן מגוון יצירותיהם של אמנים מקומיים נוספים : רונן פולק, רותי לוי, יוג’ין קופרמן, טלי בר, פארו ואחרים

 art-exhibit

“בתוכו של כל ילד קיים אמן. הבעיה היא לדעת כיצד להישאר כזה כשהוא גדל”, פאבלו פיקאסו הצהיר- ובצדק. הרומן של האמן הישראלי המקומי אבי בינור (69) עם החומר התחיל כבר בגיל 13. “משחר נעוריי התעסקתי עם חומר ומהר מאוד גיליתי שיש לו אינסוף אפשרויות, אני מתחיל את היצירה שלי ולא יודע איפה ואיך אסיים אותה. הסקיצות והתכנונים הם בראש ובדמיון שלי. הראש כל הזמן חושב על יצירה, מתכנן את הדבר הבא שאפשר להכין יש מאין. החומר בשבילי הוא רק האמצעי.”

הקהל הרחב יכול לראות ולהיחשף לאמנותו של בינור בגלריה הענקית שלו, הנקראת “”The Industrial Gallery of Art, אשר נמצאת בנורת’ הוליווד, מתפרשת על פני שתי קומות וארבעה אולמות תצוגה ומכילה בתוכה מאות פריטים ויצירות ייחודיים שבינור יצר במו ידיו במשך כשלושה עשורים: תשמישי קדושה ומוצרי יודאיקה, תכשיטים, כלי כסף, פסלים וציורים– בגדלים ומחומרים שונים.

ביום חמישי ה- 22 בספטמבר בשעה 7 בערב תיערך השקה מחודשת וחגיגית של הגלריה, בתערוכה הנקראת Abstruse of Perfection, אשר תכלול את יצירותיו הרבות והייחודיות של בינור ואמנים אורחים נוספים. “כאמן ישראלי, החלטתי להקדיש את עצמי לקידום אמנות ישראלית ולתת במה לאמנים מקומיים נוספים להציג את עבודותיהם”, מספר בינור.

כמי שמקורבת לתחום האמנות ומכירה אמנים הנמצאים בראשית דרכם הציבורית, ידועה היא העובדה שעל מנת להציג את עבודותיו, על האמן להיות עם כיסים מרופדים – ולא בצבעי אקריליק. הגלריות השונות דורשות מהמציגים “דמי שכירות” לא מבוטלים, דבר שמונע מרבים מהם, בלית ברירה, להציג את יצירותיהם בפני הקהל הרחב. למרבה מזלם של חלק מאמנים אלה, אבי בינור הרים את הכפפה ופתח בפניהם את הגלריה שלו. כך, מניסיונו רב השנים ומהקשרים הרבים שרכש בתחום האמנות בקהילה הלוס אנג’לוסית, בינור משמש עבורם הן כבמה להצגת עבודותיהם והן כקרש קפיצה לעתיד. כמובן, כל היצירות שיוצגו בתערוכה, במסגרת ערב הפתיחה ולאחריו, יוצעו למכירה.

בין האמנים האורחים שיציגו בתערוכה נמצאים: טלי בר, רונן פולק, פארו (גאגיק פאראדיין) ואחרים, אשר ייצרו תערוכה מגוונת ורבת סגנונות וזרמים אמנותיים, המקדמת את תחום האמנות בכלל והאמנות הישראלית בלוס אנג’לס בפרט. את ערב הפתיחה יכבד בנוכחותו הרב בארי טוכמן, אשר יישא דברים וינסה להסביר כיצד האמנות מביאה לידי ביטוי את הצטלבות הרגשות תקווה ואמונה, רגשות אשר נמצאות בליבו של כל אמן כאשר הוא ניצב בפני תחילתה של יצירה חדשה.

ובאמנות כמו באמנות – בכל צורת אמנות שהיא יש מסר שהאמן מנסה להעביר לקהל. ”אני בונה יצירה שלא גורמת למביט עליה להתאמץ”, אומר בינור. זאת אני עושה על ידי שיטת הלנטיקולר Lenticular)). זוהי טכנולוגיה ייחודית וחדשנית המאפשרת הדפסה תלת ממדית מתמונה או יצירת אמנות דו-ממדית רגילה, כך נוצר ריבוד של כמה אובייקטים וסידורם במרחב תלת מימדי, כך שכל עין רואה רובד אחר ונוצרת הנפשה. כאשר מביטים על התמונה מזוויות שונות, יש לתמונה תחושת עומק והצופה רואה ממש אפקט של תנועה. המטרה היא בסופו של דבר לגרום למוצר לדבר בעד עצמו וליצור דיאלוג עם המתבונן בו. היצירה תלויה על הקיר והצופה הוא זה שזז מצד אל צד, כך נוצר הדיאלוג בינו לבין היצירה. למעשה, אני יוצר חיבור פיזי בין הצופה ליצירה, שכמו מתעוררת לחיים ומתקיימת כיישות בפני עצמה”.

במרוצת השנים, ידו של בינור נגעה כמעט בכל תחום אפשרי: הוא חרש עץ, יוצר במתכת, צייר, פסל, מעצב ויוצר תכשיטים. הוא גם סופר, רב ומשמש כחזן בבית הכנסת. וכך גם יצירותיו: מגוונות, נוגעות בתחומי חיים רבים ועשויות משלל חומרים. נראה כי זוהי למעשה מהותה של האמנות- אינטרפרטציה אישית של האמן לזיכרונות וסיפורי חיים.

Abstruse of Perfection – The Industrial Gallery of Art

11131 Vanowen St., unit C
North Hollywood, CA 91605

September 22, 2016 7:00 PM

 

Leave a Comment