הממשלה תצביע על החלת שקיפות בוועדת השרים

שבועיים לאחר הפרסום ב”הארץ” כי לא יעלה את הנושא להצבעה, ראש הממשלה משנה כיוון. גורמים בסביבתו מעריכים שרוב השרים יצביעו נגד

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להביא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה את ההצעה להחיל שקיפות על ועדת השרים לחקיקה. החלטה זו באה לאחר שרק לפני שבועיים פרסם “הארץ” כי היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו”ד שלומית פרגו ברנע, הודיעה כי הנושא לא יעלה להצבעה במליאת הממשלה. זאת מאחר שהסוגיה “נדונה מספר פעמים בפורומים שונים וההחלטה נותרה כשהיתה – אופן הצבעת השרים בוועדת השרים לחקיקה לא יפורסם”.

גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו ל”הארץ” כי ההחלטה להביא את הנושא להצבעה בכל זאת התקבלה לאחר שגברה ההערכה שניתן לגבש רוב בקרב השרים נגד היוזמה ולהפילה. עתה נראה כי שוברי השוויון יהיו שרי יש עתיד, שהעומד בראש המפלגה, שר האוצר יאיר לפיד נחשב למתנגד בולט ליוזמה. רק בשבוע שעבר אמר בראיון לגלי צה”ל כי בכל המדינות האנגלוסקסיות לא חלה שקיפות על פעולתה של הוועדה.

על פי ההצעה שהפיצה מזכירות הממשלה לשרים הבוקר (שלישי), “מזכיר הממשלה יפרסם את החלטות ועדת השרים לענייני חקיקה בתוך שבוע מיום קבלתן, בציון שמות המצביעים בעד, שמות המצביעים נגד ושמות הנמנעים”.

נתניהו

נתניהו. צילום: אמיל סלמן

הבוקר דחקה לבני בשרים לתמוך בהחלטה. “ההצבעה על השקיפות תוכיח לציבור מי הם נבחריו: שליחי ציבור אמיתיים, הפועלים ועובדים למען האזרחים, או שמא עסקנים המאמינים בדילים חשוכים”, אמרה. לדבריה, “בוועדת השרים נקבעת עמדת הקואליציה על הצעות חוק ולא על תקיפות חשאיות בשטח אויב. עמדת ממשלה על הצעות חוק היא לא סוד מדינה שיסכן את ביטחון הציבור, אלא מידע שיחזק את אמון הציבור ויחייב פוליטיקאים לפעול משיקולים ענייניים ולמען הציבור”.

למאמר המלא הקישו

Leave a Comment