גורם יהודי בתוניסיה: “כאן בטוח יותר מבישראל מאת אסף גבור “

נשק שנתפס היום במדינה גורם לחשש שרבים ייפקדו מאירועי ל”ג בעומר המסורתיים בתוניסיה. גורמים בקהילה היהודית: “ישראל מגזימה בחששות ובוחרת למנוע מיהודים להגיע לחגוג איתנו”

השלטונות בתוניסיה תפסו אמש (ג’) נשק בכניסה לגשר הרומאי המוביל לאי ג’רבה, יממה לפני פתיחת חגיגות ל”ג בעומר המסורתיות באי. גורמים בקהילה היהודית בתוניסיה אמרו ל-nrg כי הדיווחים על לכידת הנשק מעלים חשש שההמונים שצפויים להגיע להילולה המסורתית כבכל שנה, יישארו בבית: “אנחנו רואים נוכחות רבה מאד של גורמי ביטחון ויש רצון גדול של השלטונות בתוניסיה להוכיח באמצעות האירוע המיוחד הזה כי תוניסיה בטוחה לתיירים”, אמרו הגורמים. “הדיווחים ששמענו הבוקר בהחלט מטרידים, אבל בסך הכל אנחנו מרגישים ביטחון ומקווים שיגיעו הרבה אנשים לחגוג איתנו”.

הגורמים גם הביעו צער על החלטת משרד החוץ להוציא אזהרת מסע לתוניסיה ואמרו כי “אנחנו מכבדים את מדינת ישראל ובטוחים שההחלטה התקבלה לאחר שיקולים ביטחוניים. אבל יש הרגשה שישראל מגזימה בחששות ובוחרת למנוע מהיהודים להגיע לחגוג איתנו את ההילולה שמתקיימת כבר אלפי שנים”.

tunisלא יהיו פה מספרים גדולים של מבקרים”. יהודי בבית הכנסת של האי ג’רבה אורי דביר

פרס טרבלסי, מראשי הקהילה היהודית והאחראי על בית הכנסת אלגריבה, הודיע כי בין 120 ל-200 יהודים  מישראל צפויים להשתתף בהילולה השנה, למרות ההחלטה של ישראל לפרסם אזהרת מסע. הוא יצא נגד ההודעה שיצאה ממשרדו של בנימין נתניהו לפיה יש חשש לפגיעה ביהודים שעתידים לבקר בבית הכנסת ואמר כי “ג’רבה בטוחה ליהודים יותר מאשר ישראל”.

בתחילת השבוע הגיע לקהילה היהודית שר הפנים התוניסאי כדי לבחון את ההכנות לאירוע ההילולה. הוא ביקר במוסדות היהודיים ושמע את בכירי הקהילה היהודית באי. “השלטונות רצו מאוד שיגיעו לכאן הרבה אנשים ותיירים, אבל כפי שזה נראה נכון להיום, הם צפויים להתאכזב. לא יהיו פה מספרים גדולים של מבקרים.
עדיין יש חשש, ואנשים צרכים לצבור ביטחון בעקבות המהומות שפקדו את המדינה בשנים האחרונות”, אמרו הגורמים.

מלבד הדיווח על תפיסת הנשק בכניסה לגשר המוביל לאי ג’רבה, בחודש האחרון היו מספר מקרי אנטישמיות. בצפון תוניסיה הניפו צעירים דיוקן של אדלוף היטלר והביעו תמיכה בו, בנוסף במקום אחר במדינה שרפו דגל ישראל והניפו דגל פלסטין.

הילולת ל”ג בעומר בבית הכנסת אל גריבה שבתוניסיה מתקיימת כאמור אלפי שנים, כאשר על פי המסורת בבית הכנסת נמצאות דלתות מבית המקדש הראשון שהובאו לתוניסיה על ידי משפחת צדוק הכהן. במהלך ההילולה יהודי תוניסיה מציגים לראווה את מנורת שבעת הקנים של רבי שמעון בר יוחאי.

Leave a Comment