סופגניות נאכל לרוב מאת מאיה דרין

סופגנייה היא לא רק עגולה ומלאה בריבה – היא מגיעה במגוון סגנונות: כעוגה, כקרואסון ובשלל טעמים

sufganit

קפה קדוש, קרונט בציפוי גנאש שוקולד במילוי קרם פטיסייר צילום צילום: אנטולי מיכאלי

קפה קדוש המיתולוגי

לעיתים, כשגובר בי הגעגוע למאפה מופלא מעשה ידיהם הכישרוניות של שף פטיסיירים קרן ואיציק קדוש אני עולה לירושלים, מחפשת בנרות שולחן ירוק עגול ופנוי ומבקשת לעצמי את כל מה שיש לוויטרינה המפתה להציע. כשהחשק הזה מתרחש בסמוך לחג החנוכה, אני יודעת שצפוי לי תענוג אמיתי.

הסופגניות של קפה קדוש הן המטעימות והמושחתות ביותר בארץ. השנה לקראת חגיגות ה-50 של הקפה הגדילו והפליאו השניים ויצרו 50 סוגי סופגניות שונות. 

הזוג קדוש ימלא השנה את הסופגניות השמנמנות והעגלגלות בשלל מילויים מרהיבים כמו קרם מון בלאן, פטיסייר עם נוגט, עוגיות אוריאו, קרם פסיפלורה וקרם אננס. זאת בנוסף, כמובן לסופגניות הקלאסיות במילוי ריבת תות טובה וגם ריבת חלב.

sufganit-1

קדוש המיתולגי // צילום: טל שפיגל

אך לא זאת בלבד, בקפה קדוש יוצרים מן הסופגנייה מטעמים יצירתיים במיוחד כמו סופגניית קרונאט – עשויה בצק קרואסון ומלאה בטעמים שונים, ואת סופגניית הסנדוויץ’ הפתוח הידועה של  קפה קדוש, במילוי קרם מסקרפונה ותותים. וכן את סופגניית הדגל של קפה קדוש, נעשית בהשראת הספינג’ המרוקאי, היא מצופה סוכר, מלאה במגוון מילויים עשירים ומעליה מונח ממתק תואם מהקונפיסרי המיוחד שנפתח בקפה קדוש במיוחד לימי החנוכה ועוד.

במסגרת חגיגות היובל וחג החנוכה, במהלך ימי החג תערך תחרות צילום בין לקוחות בית הקפה שירכשו סופגנייה במקום, יצלמו ויתייגו ברשתות החברתיות פייסבוק או אינסטגרם #הסופגניותשלקדוש. ביום האחרון לחג תבחר התמונה היפה ביותר אשר תזכה את הצלם במארז מפנק של שמונה סופגניות קדוש וארוחת ערב זוגית. את הסופגניות ניתן לרכוש במקום, בעלות של בין 7  ל-16 שקלים.

בייקרי קלאסי

בחמשת סניפי הבייקרי מבית R2M יטגנו לקראת החג סופגניות קלאסיות, רכות ונפלאות. הסופגניות המעודנות של הבייקרי, חריגות בנוף המקומי. הן צנועות. אך כיאה לאחד מבתי היוצר המוקפים ביותר בארץ, גם הסופגניות הפשוטות ביותר עשויות לעילא ולעילא.

sufganit-2הקלאסי המוכר והטעים // צילום:עידית בן עוליאל

החל מיום חמישי, 22 בדצמבר, ניתן יהיה ליהנות מסופגניות במילוי ריבת תות טובה (6 ₪), סופגניות במילוי טופי קרמל קטיפתי (6 ₪) וגם סופגניות ללא מילוי (5 ₪). בנוסף, ניתן יהיה לרכוש בסניפים מארז דמי חנוכה ארוז בשקית נייר מאוירת ובתוכה: שני סביבונים, פנס קטן, עשר סוכריות גומי, מטבעות שוקולד וגם פורפרה – סביבון על חוט (28 ₪ למארז).

מתיקות במקס ברנר

ברשת המתוקה והאהובה מקס ברנר יציעו, כמיטב המסורת, את מנת החג הייחודית במסעדה (39 ₪): שלוש סופגניות מתוקות וטעימות במיוחד עם מילויים מפתיעים, גלידת וניל ושוקולד חלב חם, שוקולד לבן עם תותים, שוקולד לבן עם קוקוס ושקדים.

sufganit-5

מקס ברנר שוקלדי וחגיגי // צילום: יח”צעוגת סופגנייה

עוגת סופגניה

לרגל ההצלחה בחנוכה האחרון, ממשיכה מירי עם עוגת הסופגנייה, רעיון יצירתי ומקורי במיוחד, המעניק להדלקת הנרות המסורתית נופך חגיגי עוד יותר ולחוויה משותפת. כל אחד בוחר את המילוי המועדף עליו ובוצע מתוך העוגה את הסופגנייה. כיון שהסופגניות אפויות וצמודות זו לזו מתקבלת עוגת סופגניות רכה וטעימה והכי חשוב, מעולה גם ביום למחרת. העוגה עגולה וגבוה מורכבת מ- 10 סופגניות עם קרם פטיסייר, ממולאת בשני טעמים: ריבת תות ושוקולד השחר ומעל אבקת סוכר, ארוזה במארז חגיגי שקוף – מחיר 65 ₪ 

sufganit-4

עוגת ספוגנייה, מתוקה // צילום: בני גם זו לטובה

 

Leave a Comment