מייק פנס ספג קריאות בוז בתיאטרון – זו הייתה רק תחילת הערב

 

קאסט מחזה ברודווי מצליח בשם “המילטון” זכה לאורח מיוחד – סגן נשיא ארה”ב הנבחר מייק פנס. לאחר שהקהל זיכה אותו בקריאות בוז, פנה אליו השחקן באופן אישי: “אנחנו אמריקה האחרת. זו שפוחדת שהממשל החדש שלך לא יגן עלינו, על הכוכב שלנו, על ילדינו”

סגן נשיא ארצות הברית הנבחר, מייק פנס, ספג קריאות בוז אמש (ו’) בעוד תפס את מושבו בתיאטרון בשדרת ברודווי המפורסמת שבניו יורק, אליה הגיע כדי לצפות במחזה ‘המילטון – מחזמר אמריקאי’. כך התחיל הערב שלו – סופו היה מפתיע בהרבה. 

“היה לנו אורח חשוב בקהל הערב” אמר השחקן הראשי במחזמר, ברנדון ויקטור דיקסון, בפתחו של נאום קצר שהחליט לשאת עם רדת המסכים. “סגן נשיא ארצות הנבחר, מייק פנס – אני רואה שאתה עומד לצאת אבל מקווה שתוכל להישאר אתנו רק לעוד כמה דקות”. בשלב זה חזר הקהל לשאוג בוז, והשחקן ניסה להרגיע את הרוחות: “אין על מה לקרוא בוז גבירותיי ורבותיי, אין שום סיבה לזה. כולנו כאן כדי לחלוק סיפור של אהבה. 

who-is-black-1 vp-pence מייק פנס עוזב את התיאטרון צילום: AP

“סגן הנשיא הנבחר פנס, אנחנו מברכים אותך ומודים לך מקרב לב שהגעת לצפות במחזה”, אמר השחקן האפרו אמריקאי. “אנחנו, אדוני, אנחנו אמריקה האחרת. זו שפוחדת שהממשל החדש שלך לא יגן עלינו, על הכוכב שלנו, על ילדינו או על ההורים שלנו או ישמר את זכויותינו”, אמר השחקן לקול מחיאות הכפיים של הקהל. “כולנו תקווה שהמחזמר הזה ייתן לך השראה לשמר את הערכים האמריקאים שלנו ולעבוד לטובת כולנו”. 

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ התייחס לתקרית בכלי התקשורת החביב עליו, הטוויטר, כינה אותה “הטרדה” ואף דרש התנצלות: “סגן הנשיא הנפלא שלנו לעתיד, מייק פנס, הותקף אתמול בערב בתיאטרון על ידי צוות השחקנים של ‘המילטון’. זה לא היה צריך לקרות! התיאטרון צריך תמיד להיות מקום בטוח ומיוחד. הצוות היה גס רוח ביותר לאיש טוב מאוד

אך פנס כנראה ידע שהוא מכניס את עצמו לגוב האריות. מאז עלה לראשונה באוף-ברודווי משך ה’המילטון’ אליו מנהיגים פוליטיים רבים. צוות השחקנים הפך יותר ויותר פוליטי בתקופת הקמפיין הנשיאותי, העלה מופע גיוס כספים שכל הכנסותיו שימשו את הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית

הילרי קלינטון ויצר סדרת קליפים שמטרתה הייתה לעודד אזרחים לצאת ולהצביע. יוצרת המופע, לין מנואל מירנדה, התבטאה בעבר בפתיחות נגד טראמפ, אך גם אמרה ש”זה יהיה נחמד אם דונלד טראמפ יגיע לצפות במופע שלנו”. 

vp-pence-1ייק פנס צילום: AFP

המילטון מספר את סיפורו של אלכסנדר המילטון, מהגר אמריקאי ואחד האבות המייסדים של ארצות הברית. המחזה עלה לכותרות בהיותו מורכב מגברים ונשים מכל הצבעים והמוצאים – שמשחקים אנשים לבנים. כמה שורות במופע גרמו לקהל לפרוץ במחיאות כפיים סוערות, בהן השורות: “מהגרים: אנחנו יודעים לעשות את העבודה!” ו”כשאנשיך יאמרו שהם שונאים אותך, אל תזחל בחזרה אלינו”. 

דונלד טראמפ נקט בקו חמור ונוקשה נגד מהגרים במהלך הקמפיין שלו ולא סטה מהתבטאויותיו לאחר שנבחר. לאחרונה אף אמר שיגרש כשלושה מיליון מהגרים לא רשומים מארצות הברית. 

 

Leave a Comment