הנסיך וויליאם: “מעציב אותי שילדיי לא יכירו את אמי מאת אלי לאון”

 

בראיון למגזין “GQ” סיפר וויליאם שהוא מתייצב לצד אחיו הארי במאבק לקידום בריאות הנפש • על משפחתו: “היציבות מאוד חשובה – אני רוצה שילדיי יחיו בסביבה אמיתית, ולא מאחורי חומות הארמון”

וויליאם עם אשתו קייט צילום: GettyImages

הנסיך וויליאם, השני ברשימת יורשי העצר של הממלכה הבריטית, העניק ראיון למהדורה הבריטית של המגזין “GQ”. בראיון סיפר וויליאם על החשיבות הרבה שהוא מייחס למשפחתו, והודה כי רק עכשיו הוא מסוגל לדבר בפתיחות על מותה של אמו האהובה, הנסיכה דיאנה. 

לדברי וויליאם, “הייתי רוצה לשמוע עצות ממנה. הייתי מת לראות אותה פוגשת את קתרין (אשתו) ומלווה את התבגרות ילדיי. זה מעציב אותי שהיא לא כאן, שמשפחתי לעולם לא תכיר אותה”. 

לקראת ציון 20 שנה למותה של דיאנה, בחודש יולי הקרוב, אמר וויליאם כי “אני במקום טוב יותר בנוגע לכך. אני יכול לדבר על כך בפתיחות, לדבר עליה בכנות גדולה יותר, אני יכול לזכור אותה טוב יותר ולדבר עליה בפומבי”. וויליאם ציין כי לקח לו קרוב ל־20 שנה להגיע לנקודה הזאת. “אני עדיין מתקשה עכשיו, כי בעבר זה היה כל כך חי. זה גם לא כמו אבל של רוב האבלים מכיוון שכולם ידעו על זה. כולם ידעו את הסיפור. זה מצב שונה עבור אחרים שאיבדו מישהו קרוב. הם יכולים לבחור אם לשתף אחרים”.

וויליאם, עם אחיו הצעיר הארי, מקדמים לאחרונה קמפיין לבריאות הנפש, ובמסגרתו חשף הארי לפני כמה שבועות כי עבר טיפול נפשי על מנת להתמודד עם מותה של אמו לאחר שנים שבהן הדחיק את הנושא. וויליאם ציין כי הוא מעוניין לעודד את אזרחי הממלכה לדבר יותר על הרגשות שלהם. לדבריו, היעד שלו ושל אחיו בקמפיין “Heads Together” הוא “ניפוץ הטאבו. יש אנשים שלא ניגשים לשירותים נפשיים עד שהם מרגישים פחות בושה, ולכן אנו חייבים להתמודד עם הסטיגמה. בשם אלוהים, אנחנו במאה ה־21”. הוא סיפר כי הוא מזועזע מכמות האנשים “החיים בפחד ובדממה בגלל בעייתם הנפשית. איני מבין זאת. אני יודע שאני משדר איפוק וביישנות. מאחורי דלתיים סגורות אני חושב על הנושאים האלה. יש לי תשוקה גדולה לכך”. עוד אמר וויליאם: “אני מזועזע שאנחנו כה מוטרדים מדיבור על הרגשות האמיתיים שלנו מכיוון שמחלות נפשיות הן בלתי נראות כי הן מתרחשות בראשנו, להבדיל מרגל שבורה”.

לגבי המשפחה שהקים, ציין הנסיך כי “לא הייתי מצליח לבצע את תפקידי ללא היציבות של המשפחה. אני רוצה לגדל את ילדיי בעולם שמח ובטוח. אני רוצה שג’ורג’ יגדל בסביבה אמיתית, ולא מאחורי חומות הארמון. התקשורת מקשה זאת, אבל אלחם כדי שיהיו לילדיי חיים נורמליים”.

 

 

Leave a Comment